Гамма 1


"…trust I seek and I find in you

every day for us something new…"

© Metallica


Весь следующий раздел посвящен новой гамме и её "фишкам" (курсивом выделено то, что достойно внимания)

 

Префиксы

antimagical - pp не восстанавливаются (armor)
ashen - не наносит повреждения нежити
auto-locking - прижимается к телу (armor)
balanced - больше to hit бонус (4 to hit, missile)
barbaric - больше to hit, меньше to damage
barbed - заточенный. Наносит больше повреждения (+3 to damage, melee).
beautiful - + Ap
brutal - +1 extra damage die on hits (melee).
charged - время от времени заряд бьёт по владельцу (armor)
corrupting - медленно корруптит владельца
delicate - хрупкие, быстрее ломаются (пули).
extra-heavy - весит в 4 раза больше
fickle - автоматически промахивается.
Flaming - наносит +2d6 fire damage (melee).
fragile - хрупкие, быстрее ломаются (melee)
frozen - наносит +2d6 ice damage (melee).
green - защита от кислоты
griffon-feathered - +4 дальность (missile)
hateful - наносит (+2d6) damage while berserk.
heavy - весит в 2 раза больше (armor)

hefty - 20% weight, -1 to hit, +4 to damage (melee)
holy - наносит дополнительные (+1d8) повреждения хаотикам.
light - весит в 2 раза меньше (melee)
masterwork - +3 to hit (melee)
mild - наносят 20% ожидаемого повреждения (об этом не сказано) (melee)
murderous - двойной шанс на критический удар (melee)

nasty - наносит серьёзные ранения (+1 to the damage dice being used, melee)
padded - защита от stunning (armor)
penetrating - игнорируют PV (missile)
poisonous - отравляют (melee).
red - защита от fire (armor).
rotting - замедляет лечение (armor)
shining - + 1 Аp
soft - легко ломаются (armor)
trapped - нельзя снять, не разрушив предмета (armor)
vigilant - +4 to Perception (armor).
yellow - защита от shock
ultra-heavy - весит в 8 раз больше (armor)
unbalanced - -7 to hit (missile)
unerring - всегда попадают в цель, но можно стрелять только раз (missile)
unholy - наносит дополнительно +1d8 damage lawful'ам (melee)
unwieldy - -8 to hit (melee).
vile - Charisma и Appearance снижаются до 1 (armor)
weighted - +4 to damage, дальность снижается в 2 раза (missile)
white - защита от cold (armor)
weeping - наносит кровоточащие раны (melee)
wicked - наносит серьёзные ранения (+3 to the damage dice being used, melee)
winged - тройная дальность (missile)
worm-ridden - повышается шанс заболеть (sick)



Постфиксы



of anger - вы сражаетесь с offensive tactics
of balance - мировоззрение стремится к N=
of carrying - +50% to carrying capacity
of chaos - мировоззрение стремится к С-
of corruption - корруптит жертву (melee)

of damnation - обрекает (doomed) (melee)
of darkness - ослепляет жертву (missile).
of defense - +6 к DV (armor)
of devastation - наносит серьёзные ранения (4 to the damage dice being used, melee).
of the eagle - +4 к Perception и +5 к speed (melee)
of fumbling - медленно снижает dexterity (melee)
of hate - окружающие вас ненавидят (как коррупт про unholy aura) (armor)
of health - восстановление от болезней (armor)
of hunger - вы больше хотите есть (armor)
of hunting - оставляет больше трупов (missile)

of leadeship - +6 to Charisma (armor)
of life - +20% hitpoints (armor)
of lightning - наносит дополнительные +2d6 lightning damage (melee)
of mayhem - наносит серьёзные ранения (+2 to the damage dice being used (melee)
of might - +2 к Strength и Toughness (melee)
of order - мировоззрение стремится к L+
of penetration - игнорирует PV (как phase dagger) (melee)
of power - +20% к Power Points (armor)
of protection - +4 к PV (armor)
of rage - могут ноcить настоящие берсерки
of resilience - +4 к Toughness
of the sea - нельзя утонуть
of slaughtering - damage die +1 и +2 dice of damage (melee)
of slaying - все удары критические (missile)
of sloth - -20 к speed
of speed - +5 к speed
of the sun - двойное повреждение нежити (melee)
of surrendering - медленно понижает willpower (melee)
of targetting - +6 to hit (missile)
of thunder - stun'ит оппонента (missile)
of travelling - нужно в 2 раза меньше еды, путешествия по wilderness (armor)
of vampirism - высасывает из жертвы hp и передаёт их хозяину (melee)

of the void - существует маленький шанс сразу же убить жертву (instant kill)
of weakness - медленно снижает strength (melee)

Вещи

scroll of literacy check - проверка на грамотность.

scroll of education - то же, что и PoE

piece of fish meat - еда

 

Локации

Заброшенная крепость. Расположена на запад от хаты сумасшедшего менестреля. Населена greater claw bug'ами и killer bug'ами (очень мерзкие твари: размножаются, протыкают броню и обладают высокой скоростью. Но: не видят невидимое!!!! Поняли прикол?:)) Церковь набита статуями великих приключенцев, разбив которые (вроде даже хаотик актом не считается) можно получить обалденные шмотки (типа wand of teleportation 100 charges). Скорее всего, со статуями можно сделать что-то ещё Съедение вышеупомянутых жуков даёт:

greater claw bug : Wi-6 Dx+3
killer bug : Wi-12 Dx+6

Фишки

* Болезнь стала не так опасна, зато длительнее и временно снижает статсы
* Монстры юзают вещи
* Uncursed вещи подсвечиваются цианом
* Arena master'а теперь зовут Dak
* Ratling rebel теперь что-то даёт за остановку боёв на арене
* Emerald dagger переименован в "Death's Final Touch".
* Pre-crowning gift'ы совершенно случайны (походу нет новых артефактов:((()
* Новая локация (Ruins of ancient temple)
* Новый прогон в луже Bah! This liquid is extremely filthy! - даёт sickness
* В храмах стихий теперь нельзя телепортироваться
* Продвинутая генерация персонажа. Скоро на сайте появится ключ к психотесту

* Большого охранника Казино зовут Хуго

* Мумифицированный череп Кранача висит при входе в магазин Манксипа

ViZit http://trismegist.narod.ru/adom_new.txt 4 more info


ТАЛАНТЫ

Новая фишка – введение талантов – добавляет ещё больше реализма и колорита любимому гамесу. Чтобы не запутаться в этом, публикую полный список способностей, их плюсы, минусы, а главное, как их заполучить.  

 

Таланты зависят от расы/класса/уровня персонажа/характеристик/прочих показателей. Предлагается талант каждый третий уровень. Если же у перса не хватает характеристик или других показателей – талант пропадает.

 

Естественно, рекомендуется не «растекаться мыслию по древу», а сосредоточиться на каком-нибудь одном поле деятельности. «Глубина» таланта зависит не только от высоких показателей, но ещё и от наличия другого таланта. Например, great book learner нельзя получить без good book learner.  


 
По умолчанию любому персонажу дается талант.

Дополнительный талант при генерации получают:

 

* Рожденные в месяц falcon/candle

 

* Имеющие ману за 18

 

* Гномы и хоббиты

 

* Барды, купцы и фермеры (но фермерам это не поможетJ)

 

* Персы, сумма характеристик которых делится на 7 (7 удачливое число, поэтому и такой подарочек)



Эффект от талантов кумулятивен, иными словами, все бонусы складываются. 



AFFINITY WITH AXES -- +2 to hit with axes.

AFFINITY WITH BOOMERANGS & SCURGARI -- +4 to hit with thrown
      boomerangs and scurgari.

AFFINITY WITH BOWS -- +2 to hit with bows.

AFFINITY WITH CLUBS & HAMMERS -- +2 to hit with clubs and hammers.

AFFINITY WITH CROSSBOWS -- +2 to hit with crossbows.

AFFINITY WITH DAGGERS & KNIVES -- +2 to hit with daggers and knives.

AFFINITY WITH THROWN DAGGERS -- +3 to hit with thrown daggers.

AFFINITY WITH MACES & FLAILS -- +2 to hit with maces and flails.

AFFINITY WITH POLEARMS -- +2 to hit with polearms.

AFFINITY WITH SLINGS -- +2 to hit with slings.

AFFINITY WITH STAVES -- +2 to hit with staves.

AFFINITY WITH SWORDS -- +2 to hit with swords.

AFFINITY WITH THROWN AXES & HAMMERS -- +3 to hit with thrown axes and hammers.

AFFINITY WITH THROWN ROCKS & CLUBS -- +3 to hit with thrown rocks and clubs.

AFFINITY WITH THROWN SPEARS -- +3 to hit with thrown spears.

AFFINITY WITH TWOHANDED WEAPONS -- +2 to hit with twohanded weapons.

AFFINITY WITH WHIPS -- +4 to hit with whips.

AGGRESSIVE -- +1 to hit in melee.

ALERT -- +1 to Perception.
      Требования: Level 1.

AMBIDEXTROUS -- +2 to hit when fighting with two weapons.

BASHER -- +1 to hit and damage with weapons weighing more than 100
      stones.

BEAST OF BURDEN -- Carrying capacity is increased by 30% due to the PCs
      efficient packaging skills and great endurace.
      Требования: Master Packager, Willpower 12+, Toughness 12+.

BOON TO THE FAMILY -- Twice normal starting money.
      Требования: Level 1.   

BRAWLER -- +2 to hit in unarmed melee combat.
      Требования: Strength 13+.

CAREFUL -- +1 to DV.

CHARGED -- Regenerates power points at higher speed.
      Требования: Mana 16+, Potent Aura.

CHARMING -- +1 to Charisma.
      Требования: Level 1.

DEFENSIVE FIGHTER -- +2 to DV.
      Требования: Careful, Quick.

DEXTROUS -- +1 to Dexterity.
      Требования: Level 1.

DODGER -- +2 to DV.
      Требования: Defensive Fighter, Dodge 75+

DURABLE MAGIC -- all spell durations are increased by the PCs current
      level times 3.
      Требования: Willpower 16+, Strong Aura.

EAGLE-EYED -- +3 to hit and damage with missile weapons.
      Требования: Good Shot, Archery 80+, Dexterity 18+.

EXTENDED MAGIC -- all spell ranges are increased by 2.
      Требования: Mana 24+, Mighty Aura.

EXTREMELY HARDY -- +9 hitpoints.
      Требования: Very Hardy, Toughness 20+.

EXTREMELY SKILLED -- +5 to all initial skill values.
      Требования: Very Skilled, Learning 15+, Level 1.

FAR SHOT -- Missile attack ranges are increased by 20%.
      Требования: Keen Shot, Strength 10+.

FEY-BLOODED -- +1 to Mana.
      Требования: Level 1.

FILTHY RICH -- Two times the normal starting money.
      Требования: Very Wealthy, Level 1.

GOOD BOOK CASTER -- Casting spells from books costs only double power
      points.
      Требования: Careful, Strong Aura, Dexterity 14+.

GOOD BOOK LEARNER -- PC is 10% more effective when learning spells from
      spell books.
      Требования: Potent Aura, Good Learner.

GOOD LEARNER -- Learns very fast. +2% to all experience gained.
      Требования: Learning 10+.

GOOD LOOKS -- +1 to Appearance.
      Требования: Level 1.

GOOD SHOT -- +1 to hit and damage with missile weapons.

GREASED LIGHTNING -- +4 to Speed.
      Требования: Very Quick, Dexterity 15+.

GREAT BOOK CASTER -- Casting spells from books costs only 50% more power
      points.
      Требования: Good Book Caster, Mighty Aura, Dexterity 18+,
      Perception 15+.

GREAT BOOK LEARNER -- PC is 10% more effective when learning spells from
      spell books.
      Требования: Good Book Learner, Strong Aura, Great Learner.

GREAT LEARNER -- Learns extremely fast. +3% to all experience gained.
      Требования: Learning 16+.

HARDY -- +3 hitpoints.
      Требования: Toughness 10+.

HEALTHY -- Heals wounds 20% faster.

HEIR -- Receives a special magical item inherited from his family.
      Требования: Boon to the Family, Charming, Level 1.  

IMMUNE TO PAIN -- One point of damage is always negated for all attacks.
      At least one point of damage will be caused nonetheless.
      Требования: Iron Skin, Willpower 15+.

IRON SKIN -- +1 to PV.
      Требования: Tough Skin, Toughness 15+.

KEEN SHOT -- +2 to hit and damage with missile weapons.
      Требования: Good Shot, Dexterity 13+.

LEARNED -- +1 to Learning.
      Требования: Level 1.

LIGHTNING SHOT -- Missile attacks require 10% less energy.
      Требования: Quick Shot, Archery 60+.

LONG-LIVED -- the PCs life span is extended by 30%.
      Требования: Level 1.

LONG STRIDE -- Movement costs but 950 energy points.

MASTER PACKAGER -- Carrying capacity is increased by 20% due to the PCs
      efficient packaging skills.
      Требования: Porter, Learning 12+, Perception 12+.

MECHANICALLY INCLINED - All Disarm Traps checks are 10% easier.

MELEE WEAPON MASTER -- +3 to hit and damage in melee combat.
      Требования: At least 3 melee weapon affinities, Defensive
      Fighter, Strong of Will

MIGHTY AURA -- +9 power points.
      Требования: Strong Aura, Mana 15+

MIGHTY STRIKE -- +3 to hit and damage with weapons weighing more
      than 100 stones.
      Требования: Powerful Strike, Strength 18+.

MISER -- tends to find more gold because he looks more intensely for it.

MISSILE WEAPON MASTER -- +3 to hit and damage in missile combat.
      Требования: At least 3 missile weapon affinities, Keen Shot,
      Alert

MITHRIL SKIN -- +3 to PV.
      Требования: Steel Skin, Dwarf.

NATURAL BERSERKER -- +2 to hit and damage when berserking.
      Требования: Aggressive.

NATURAL TRADER -- Shop prices are reduced by 20%.
      Требования: Silver Tongue, Charisma 14+.

PIOUS -- Prayers are 5% less expensive.
      Требования: Willpower 15+.

PORTER -- Carrying capacity is increased by 10% due to the PCs
      efficient packaging skills.
      Требования: Strength 8+, Dexterity 10+.

POTENT AURA -- +3 power points.
      Требования: Mana 10+

POWERFUL STRIKE -- +2 to hit and damage with weapons weighing more
      than 100 stones.
      Требования: Basher, Strength 13+.

QUICK -- +2 to Speed.

QUICK SHOT -- Missile attacks require 10% less energy.
      Требования: Keen Shot, Quick.

SAINT -- Prayers are 5% less expensive.
      Требования: Strong of Will, Very Pious, Willpower 30+.

SCOUT -- More likely to evade wilderness encounters. Less likely to
      be ambushed.
      Требования: Dexterity 10+, Perception 13+.

SHIELD EXPERT -- +2 to DV when wielding a shield.
      Требования: Shield Specialist, Shield Weapon Skill 3+

SHIELD MASTER -- +3 to DV when wielding a shield.
      Требования: Shield Expert, Shield Weapon Skill 6+

SHIELD SPECIALIST -- +1 to DV when wielding a shield.

SILVER TONGUE -- Shop prices are reduced by 10%.
      Требования: Charisma 10+.

SIXTH SENSE -- More easily evades traps.
      Требования: Perception 18+.

SKILLED -- +2 to all initial skill values.
      Требования: Learning 9+, Level 1.

STEALTHY - All Stealth checks are 10% easier.

STEEL SKIN -- +2 to PV.
      Требования: Iron Skin, Toughness 20+.

STRONG -- +1 to Strength.
      Требования: Level 1.

STRONG AURA -- +6 power points.
      Требования: Potent Aura, Mana 12+.

STRONG HEALER -- +4 to all damage healed by spells.
      Требования: Potent Aura, Willpower 15+.

STRONG LEGS -- Kicking in doors is much easier. +2 to kick damage.
      Требования: Level 1.

STRONG MAGIC -- +2 to all damage caused by spells.
      Требования: Potent Aura, Mana 15+.

STRONG THROWER -- +2 range with thrown weapons.
      Требования: Strength 12+.

STRONG OF WILL -- +1 to Willpower.
      Требования: Level 1.

TOUGH -- +1 to Toughness.
      Требования: Level 1.

TOUGH SKIN -- +1 to PV.
      Требования: Hardy, Toughness 12+.

VERY CAREFUL -- +3 to DV when fighting very defensively or like a coward.
      Требования: Careful.

VERY HARDY -- +6 hitpoints.
      Требования: Hardy, Toughness 15+.

VERY PIOUS -- Prayers are 5% less expensive.
      Требования: Pious, Willpower 20+.

VERY QUICK -- +3 to Speed.
      Требования: Quick.

VERY SKILLED -- +3 to all initial skill values.
      Требования: Skilled, Learning 12+, Level 1.

VERY WEALTHY -- Two times the normal starting money.
      Требования: Wealthy, Level 1.
     
WEALTHY -- Three times the normal starting money.
      Требования: Level 1.


назад

Сайт создан в системе uCoz